dpsi.ss.ieu.edu.tr
Dersin Adı | |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Güz/Bahar |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | ||||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin Düzeyi | - | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | - | |||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | X | |
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Representations in animal cognition: An introduction | Gallistel, C. R. (1992). Animal cognition. Amsterdam, Nedherlands, Elseiver Science Publishers. |
2 | Representation of time | Gallistel, C. R. (1992). Animal cognition. Amsterdam, Nedherlands, Elseiver Science Publishers. |
3 | Event representation in Pavlovian conditioning: Image and action. | Gallistel, C. R. (1992). Animal cognition. Amsterdam, Nedherlands, Elseiver Science Publishers. |
4 | Levels of stimulus control: A functional approach. | Gallistel, C. R. (1992). Animal cognition. Amsterdam, Nedherlands, Elseiver Science Publishers. |
5 | Levels of stimulus control: A functional approach. | Gallistel, C. R. (1992). Animal cognition. Amsterdam, Nedherlands, Elseiver Science Publishers. |
6 | The representations of social relations by monkeys. | Gallistel, C. R. (1992). Animal cognition. Amsterdam, Nedherlands, Elseiver Science Publishers. |
7 | General Processes and adaptive specializations | Shettleworth, S. J. (1998). Cognition, Evolution and Behavior. New Yor: NY, Oxford press. |
8 | General Processes and adaptive specializations | Shettleworth, S. J. (1998). Cognition, Evolution and Behavior. New Yor: NY, Oxford press. |
9 | When will learning evolve? | Shettleworth, S. J. (1998). Cognition, Evolution and Behavior. New Yor: NY, Oxford press. |
10 | Simple recognition learning | Shettleworth, S. J. (1998). Cognition, Evolution and Behavior. New Yor: NY, Oxford press. |
11 | Timing and Counting | Shettleworth, S. J. (1998). Cognition, Evolution and Behavior. New Yor: NY, Oxford press. |
12 | Timing and Counting | Shettleworth, S. J. (1998). Cognition, Evolution and Behavior. New Yor: NY, Oxford press. |
13 | Learning from others | Shettleworth, S. J. (1998). Cognition, Evolution and Behavior. New Yor: NY, Oxford press. |
14 | Communication and language | Shettleworth, S. J. (1998). Cognition, Evolution and Behavior. New Yor: NY, Oxford press. |
15 | Communication and language | Shettleworth, S. J. (1998). Cognition, Evolution and Behavior. New Yor: NY, Oxford press. |
16 | Discrimination and classification. | Shettleworth, S. J. (1998). Cognition, Evolution and Behavior. New Yor: NY, Oxford press. |
Ders Kitabı | Shettleworth, S. J. (1998). Cognition, Evolution and Behavior. New Yor: NY, Oxford press.Gallistel, C. R. (1992). Animal cognition. Amsterdam, Nedherlands, Elseiver Science Publishers. |
Önerilen Okumalar/Materyaller |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | 1 | 30 |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 4 | 40 |
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | ||
Final Sınavı | 1 | 30 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 5 | 70 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 1 | 30 |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 3.5 | |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | 1 | 24 | |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 4 | 15 | |
Proje | |||
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | |||
Final Sınavı | 1 | 35 | |
Toplam | 223 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Lisans yeterliliklerine dayalı olarak Psikoloji alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirmek ve derinleştirebilmek. | X | ||||
2 | Psikoloji alanı ile ilgili diğer disiplinler arasındaki etkileşimi kavramak ve edindiği bilgi ve becerileri disiplinlerarası boyutta inceleyebilmek | X | ||||
3 | Psikoloji alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilmek. | |||||
4 | Psikoloji alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirebilmek, öğrenmeyi yönlendirebilmek ve ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebilmek. | X | ||||
5 | Psikoloji alanındaki bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yeni bilgiler oluşturabilmek; uzmanlık gerektiren sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilmek. | X | ||||
6 | Psikoloji alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak kurgulamak, çözüm yöntemi geliştirmek, çözmek, sonuçları değerlendirmek ve gerektiğinde uygulayabilmek. | |||||
7 | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek bu değerleri öğretebilmek ve denetleyebilmek. | X | ||||
8 | Psikoloji alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı öngörülmeyen karmaşık durumlarda, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilmek ve sorumluluk alarak çözüm üretebilmek. | X | ||||
9 | Psikoloji alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, alanındaki ve dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilmek. | X | ||||
10 | Bir yabancı dili kullanarak Psikoloji alanı ile ilgili bilgileri izlemek ve meslektaşları ile sözlü ve yazılı iletişim kurabilmek. | X | ||||
11 | Psikoloji alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilmek. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest