11111

DERS TANITIM BİLGİLERİ


dpsi.ss.ieu.edu.tr

Dersin Adı
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
Güz/Bahar
Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
Dersin Türü
Seçmeli
Dersin Düzeyi
-
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Dersin Koordinatörü -
Öğretim Eleman(lar)ı -
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • İnsan davranışının anlaşılmasına yönelik olarak evrimsel yaklaşımın nasıl ve ne şekilde yardımcı olabileceğini açıklayabilecek
  • Karşılaştırmalı yöntembilimin önemini tartışabilecek
  • Bilimsel açıdan tartışmalı konulara akılcı çözümler önerebilecek
  • Biyolojik işlevler ve doğal seçilim etkilerini yorumlayabilecek
  • Öğrenilen materyali analiz ve rapor edebilecek
Ders Tanımı

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
X
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Representations in animal cognition: An introduction Gallistel, C. R. (1992). Animal cognition. Amsterdam, Nedherlands, Elseiver Science Publishers.
2 Representation of time Gallistel, C. R. (1992). Animal cognition. Amsterdam, Nedherlands, Elseiver Science Publishers.
3 Event representation in Pavlovian conditioning: Image and action. Gallistel, C. R. (1992). Animal cognition. Amsterdam, Nedherlands, Elseiver Science Publishers.
4 Levels of stimulus control: A functional approach. Gallistel, C. R. (1992). Animal cognition. Amsterdam, Nedherlands, Elseiver Science Publishers.
5 Levels of stimulus control: A functional approach. Gallistel, C. R. (1992). Animal cognition. Amsterdam, Nedherlands, Elseiver Science Publishers.
6 The representations of social relations by monkeys. Gallistel, C. R. (1992). Animal cognition. Amsterdam, Nedherlands, Elseiver Science Publishers.
7 General Processes and adaptive specializations Shettleworth, S. J. (1998). Cognition, Evolution and Behavior. New Yor: NY, Oxford press.
8 General Processes and adaptive specializations Shettleworth, S. J. (1998). Cognition, Evolution and Behavior. New Yor: NY, Oxford press.
9 When will learning evolve? Shettleworth, S. J. (1998). Cognition, Evolution and Behavior. New Yor: NY, Oxford press.
10 Simple recognition learning Shettleworth, S. J. (1998). Cognition, Evolution and Behavior. New Yor: NY, Oxford press.
11 Timing and Counting Shettleworth, S. J. (1998). Cognition, Evolution and Behavior. New Yor: NY, Oxford press.
12 Timing and Counting Shettleworth, S. J. (1998). Cognition, Evolution and Behavior. New Yor: NY, Oxford press.
13 Learning from others Shettleworth, S. J. (1998). Cognition, Evolution and Behavior. New Yor: NY, Oxford press.
14 Communication and language Shettleworth, S. J. (1998). Cognition, Evolution and Behavior. New Yor: NY, Oxford press.
15 Communication and language Shettleworth, S. J. (1998). Cognition, Evolution and Behavior. New Yor: NY, Oxford press.
16 Discrimination and classification. Shettleworth, S. J. (1998). Cognition, Evolution and Behavior. New Yor: NY, Oxford press.
Ders Kitabı Shettleworth, S. J. (1998). Cognition, Evolution and Behavior. New Yor: NY, Oxford press.Gallistel, C. R. (1992). Animal cognition. Amsterdam, Nedherlands, Elseiver Science Publishers.
Önerilen Okumalar/Materyaller

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
1
30
Sunum / Jüri Önünde Sunum
4
40
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
Final Sınavı
1
30
Toplam

Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
5
70
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
1
30
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
3
48
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
Sınıf Dışı Ders Çalışması
16
3.5
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
1
24
Sunum / Jüri Önünde Sunum
4
15
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınavlar
Final Sınavı
1
35
    Toplam
223

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1 Lisans yeterliliklerine dayalı olarak Psikoloji alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirmek ve derinleştirebilmek. X
2 Psikoloji alanı ile ilgili diğer disiplinler arasındaki etkileşimi kavramak ve edindiği bilgi ve becerileri disiplinlerarası boyutta inceleyebilmek X
3 Psikoloji alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilmek.
4 Psikoloji alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirebilmek, öğrenmeyi yönlendirebilmek ve ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebilmek. X
5 Psikoloji alanındaki bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yeni bilgiler oluşturabilmek; uzmanlık gerektiren sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilmek. X
6 Psikoloji alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak kurgulamak, çözüm yöntemi geliştirmek, çözmek, sonuçları değerlendirmek ve gerektiğinde uygulayabilmek.
7 Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek bu değerleri öğretebilmek ve denetleyebilmek. X
8 Psikoloji alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı öngörülmeyen karmaşık durumlarda, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilmek ve sorumluluk alarak çözüm üretebilmek. X
9 Psikoloji alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, alanındaki ve dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilmek. X
10 Bir yabancı dili kullanarak Psikoloji alanı ile ilgili bilgileri izlemek ve meslektaşları ile sözlü ve yazılı iletişim kurabilmek. X
11 Psikoloji alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilmek.

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 

İzmir Ekonomi Üniversitesi | Sakarya Caddesi No:156, 35330 Balçova - İZMİR Tel: +90 232 279 25 25 | webmaster@ieu.edu.tr | YBS 2010